Mourinho Isyaratkan Ramos Memang Sengaja Sikut Messi No ratings yet.

By | March 4, 2019

Eks pelatih Real Madrid Jose Mourinho menyaratkan jika Sergio Ramos memang menyengaja menyikut Lionel Messi dalam pertandingan El Clasico. Madrid mempunyai misi spesial waktu melayani Barca di Santiago Bernabeu di jornada 26 La Liga, Minggu (03/03). Mereka ingin hentikan serangkaian kemenangan yang didapatkan oleh pasukan Ernesto Valverde itu. Maklum di tiga pertemuan awal mulanya musim ini, mereka tetap kalah.

Sayangnya misi itu tidak kesampaian sebab mereka masih kalah dengan score 1-0.Laga tersebut diwarnai dengan tindakan kurang terpuji Ramos. Waktu berebutan bola, tangan kirinya melayang-layang tentang muka Messi. Messi juga jatuh terpuruk. Pemain dari Argentina itu sudah sempat melabrak Ramos sebelum pada akhirnya dipisahkan oleh wasit.

Mourinho lalu memberi komentar insiden itu. Menurut dia Ramos mungkin memang menyengaja menyikut Messi dengan keinginan dapat merubah arah laga. “Saya fikir aksi Sergio Ramos mungkin datang dari pemain yang tahu laga mesti beralih,” kata Mourinho pada BeIN Sports. “Serta mungkin dia mengerjakannya dengan arah membuat suhu yang berlainan untuk set ke-2, sebab permainan hingga saat itu betul-betul lembek, menurut saya,” cetusnya.

Ramos sendiri telah membuat pengakuan berkaitan laganya itu. Dia mengakui tidak miliki niatan jelek pada La Pulga. “Itu ialah sisi dari permainan serta tidak ada kemauan jelek,” kata Ramos diambil dari situs sah Madrid. “Itu ialah satu permainan yang tidak disengaja,” saya bek tim nasional Spanyol ini. Ramos sendiri tidak mendapatkan hukuman dari wasit Alberto Undiano Mallenco atas pelanggaran pada Messi itu.

Please rate this

Baca Juga :  MU Tawar Koulibaly Senilai Rp 2,4 Triliun

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *